søndag 27. april 2014

Overraskende besøk

I går morges fikk jeg omtrent mitt livs største sjokk. Jeg våknet av ringeklokka kl. 11.00. Jeg hadde da sovet bare 3 timer pga. at jeg hadde vært på jobb hele natten. Jeg registrerte vel ikke helt med det samme hva det var for slags lyd, for jeg var rimelig trøtt. Men så duret det i mobilen like etterpå, jeg har den vanligvis på lydløs når jeg sover etter nattevakt, men siden jeg var så vidt våken så hørte jeg den allikevel og tok tlf. Det var et av mine kjære søskenbarn, Bodil, som ringte. Hun stod utenfor døra mi sa hun. Da våknet jeg fort da! Hun og mannen bor i Trondheim, bare vel 3 timer herfra. Og de har sagt i minst 20 år at de skulle ha kommet hit for å besøke meg. Så står de plutselig bare utenfor døra uten å si fra på forhånd engang. 

Sjelden har jeg da altså blitt så overrasket som jeg ble. De har kjøpt seg bobil og var på helgetur. De hadde lyst til å se seg litt rundt når de var her, så vi avtalte at de skulle bruke dagen på å kjøre rundt, og så komme tilbake hit på kvelden. Og for en koselig kveld det ble! Jeg laget pizza, og de hadde med vin. Og skravla gikk, på oss alle tre, som det pleier å gjøre når vi møtes. De kom med en nydelig minirose som nå har fått plass i vinduet. Så ble da også spisebordet mitt innviet, som jeg kjøpte meg etter nyttår. 


De hadde kjørt over Atlanterhavsveien videre til Hustad og Bud, og de var så overrasket over hvor fint det var rundt her, så da er det kanskje muligheter for at det ikke går 20 år til før de kommer på besøk :-)


På strikkefronten så er jeg nå ferdig med første mønsterbord på bolen på genseren min, og har så vidt begynt på den første armen. Siden det er pinner nr. 5 så går det ganske fort å strikke denne. Garnet er Nepal fra Drops, og det er godt å strikke av. Og med rundfelling så blir det ingen montering, bare noen tråder å feste. 


Fargene blir omtrent aldri riktig med å bruke mobilen til å ta bilder med, men hovedfargen er altså kamel, ikke grå som det ser ut som på bildene over.  

3 kommentarer:

  1. Koselig med overraskende besøk :-)
    Genseren din ser ut til å bli veldig fin!

    SvarSlett
  2. Genseren blir bare så fin. Nydelige farger.Har aldri prøvd Nepal, men det ser fint ut. Tykke pinner er kjekt av og til. Høres ut som et koselig besøk da. Vi har hytte ikke så langt fra Atlanterhavsveien. og ja der er så fint. Både i storm og stille.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så hyggelig med besøk, spesielt når det er overraskende :)
    Flott "vrangbord" du har strikket på genseren, gleder meg til å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett