søndag 11. januar 2015

God gammel genser.

Da er Mariuskoften lagt til side siden den ikke haster å få ferdig før til sommeren, da min datter kommer hjem fra studier i Kina. Jeg kom meg da på garnbutikken for å kjøpe garn til islender til min sønn. Av alle fine mønstre på gensere som finnes, så er dette den han ønsker seg. Og genseren er jo fin selv om mønsteret er gammelt. 



Mønsteret ligger gratis på Vikinggarn. Jeg tenkte å bruke Viking Superwash til denne, men da jeg kom på butikken hadde hun sluttet med Vikinggarn. Så da falt valget på Karisma fra Drops. Fargene jeg (og han) valgte er naturhvit og koksgrå. Et godt garn å strikke av, og det viktigste er at det kan vaskes i maskin. Tror det kan være lurt når det er en ungdom som skal ha den. 



Dette er jo et rimelig enkelt mønster å strikke så det går rimelig fort å strikke. Tror kanskje at sønnen min gleder seg til den blir ferdig. Nå er det ihvertfall strikking resten av kvelden så den vokser nok litt i dag også. 

1 kommentar:

  1. Islender er gøy å strikke, jeg hat to på samvittigheten.
    Der er artig at de gamle mønstrene kommer frem igjen :)

    SvarSlett