onsdag 13. mai 2015

Tina og Marius

Før påske og i påsken var jeg hjemme hos mamma og passet på henne på hennes siste levedager. Disse dagene var de fleste i familien samlet, både mine to brødre og de av barnebarna som bor i nærheten og hadde mulighet til å være der. 



Mitt tantebarn Tina bor i Kristiansand, og hadde tatt seg fri for å være sammen med oss. Hun og jeg bodde i huset til mamma, og vi kosa oss sammen, både med de andre av familien som var der det meste av dagen, men om kveldene var det Tina, mamma og jeg som var igjen i huset. Tina er ei herlig jente og vi hadde gode samtaler sammen, om mange forskjellige tema.



Og strikking hørte til. Hun har også fått interessen for strikking, så hun strikka seg et iPadtrekk i Mariusmønster da vi var der. Hun hadde også planer om å strikke seg ei Mariuslue, men jeg så at den ble hun nok ikke ferdig med mens vi var der. 



Så derfor tilbydde jeg meg å strikke den for henne. For meg som har strikket i noen år så tok jo ikke det så veldig mange timene. Og moro var det også, jeg har ikke strikket så mange luene før.



Ble hun ikke fin?  

Mønsteret fant jeg i Marius Strikkebok og garnet er Falk fra Dalegarn

4 kommentarer:

  1. Fine fine Tina vårres ❤️ I fine lua 😍

    SvarSlett
  2. Så fin lue! Kan jeg spørre hvilken oppskrift du har brukt? Strikket selv ei sånn lue av ei oppskrift i Marius strikkeboka som jeg synes ble litt for "baggy"(også litt fordi jeg strikker litt løst når jeg strikker mønster...Det er en treningssak det der). Din lue så så stram og fin ut, uten så veldig mye heng bak. Og hvilket garn har du brukt? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du rett i, det glemte jeg å skrive noe om. Mønsteret fant jeg i samme boken som deg, Marius Strikkeboka. Garnet er Falk fra Dalegarn. Det er en treningssak ja, jo mer man strikker jo finere og jevnere strikker man. Jeg har ikke strikket så mange luer i mitt liv, ihvertfall ikke med mønster, men har strikket mønster i veldig mange år. Takk for at du liker den :-)

      Slett
  3. Så flott lue! Og så flotte bilder :)

    Utrolig koselig at familien kan være samlet i slike tunge tider, jeg tror det gjør det litt bedre for alle.
    Håper forresten du etterhver legger ut bilde av en av de dukene som din mor har heklet til barnebarna! Hørtes ut som litt av en jobb...

    God helg

    SvarSlett