søndag 9. juli 2017

Hvor mange har du?

I mitt forsøk på å slanke garnlageret så har jeg først gått løs på bomullsgarnet. Jeg kjøpte for et par år siden noen nøster av Anna & Claras bomullsgarn hos Søstrene Grene i København. Et perfekt garn til kluter. Det er egentlig veldig likt Bella fra Alize som jeg har selv i butikken min. 


Så da ble det klutestrikk. Disse har jeg strikket i løpet av vinteren/våren, stort sett hatt det med meg når jeg har vært på helgejobben min. Der er det greit å ha småstrikk når det er lite å gjøre. 


Jeg pleier å bruke klutene uten mønster til å tørke støv med eller til badet. De med mønster bruker jeg på kjøkkenet. Så har jeg dem liksom litt adskilt. Mønstrene er litt forskjellig. De rosa er vel et klassisk klutemønster, tror det finnes på Drops sine sider. 


De gule er mønsteret Venteklut av Bitta Mikkelborg.


Og de mørke blå er mitt eget mønster Bodil. Fargen på bildet ble jo helt feil, de er mørk blå og ikke grå som det ser ut som. 
Og du, får man egentlig nok kluter?

2 kommentarer:

  1. Så masse flotte kluter, og nei, man får aldri nok kluter!!
    Kluter er jo også veldig fine vertinnegaver, når man blir invitert til noen ;)

    SvarSlett
  2. Fine kluter! Minner meg om at det trengs fornying i skuffen min.....

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett