mandag 22. september 2014

Overraskelse i posten.

Når jeg hentet posten i dag så lå det en konvolutt i postkassen. Det så ut som en bok. Og da jeg åpnet den så var det nettopp en bok. En riktig overraskelse, og en morsom overraskelse.


For en stund siden skrev jeg et innlegg om at jeg skulle være teststrikker, det kan du lese mer om HER. Og boka som kom i posten i dag var den nye boka til Kristin Holte: "Strikkede skatter". Og her var det mange skatter! Mange flotte strikkede kofter, gensere og vester, i gamle og nye mønstre i nytt design. Både til dame og til herre. 


Siden jeg fikk den i dag har jeg ikke rukket å lese hele boka enda, men første del av boka heter "Motiver fra folkekunsten og strikketeknikkens historie". Bl.a. er det et kapittel om åttetakket stjerne, og de mange varianter denne finnes i. Veldig morsomt.


Og selvfølgelig er jo vesten som jeg strikket for boken med. Det var morsomt å strikke den, siden det var mønster hele veien. Da ser man virkelig at det vokser. 


Og Kristin hadde skrevet en koselig hilsen til meg i boka :-)

Denne boken anbefales virkelig! 
Boka kan kjøpes HER

2 kommentarer:

  1. Hei Margrete, jeg kan se at du strikker mye flott - likte godt vesten.

    Kanskje du kunne være interessert i å blogge sammen med andre som også strikker mye?

    Hvis du er interessert, skriv til meg på heidi@woolspire.com

    SvarSlett
  2. Jeg fikk også boken! Morsomt:) Fikk jo Kofteboken til å begynne med og nå denne. Veldig flott gave! Jeg strikket den lilla pelsulljakken:)

    SvarSlett