torsdag 18. februar 2016

Har du sett?

Har du sett noe så skjønt? Et helt nytt perfekt lite menneske, ei lita jente, som kom til verden 2 uker før disse bildene var tatt. Ei lita tulle, med 5 fingre og 5 tær, nydelige blå øyne og en perfekt liten munn. Finnes det egentlig noe skjønnere?



Jeg ble spurt av en av mine gode venninner om jeg ville ta nyfødtbilder av hennes nye barnebarn, som er hennes andre. Og da måtte jeg si som Pippi: Dette har jeg ikke gjort før så det kan jeg helt sikkert! 




Veldig moro å få lov til å ta slike bilder. Selv om jeg synes lys er veldig vanskelig, inne i ei stue midt på vinteren.




Pappaen hentet arbeidslampa i kjelleren som ga mye lys, men allikevel er det vanskelig. Spesielt med tanke på at man egentlig ikke skal bruke blitz. Og skrur man opp isoen så mye som man må så blir de jo så kornete. Det er der jeg fortsatt har mye å lære. 



Så jeg var ikke helt fornøyd med de første bildene jeg tok, så uken etter dro jeg tilbake og tok flere bilder. Da brukte jeg blitzen, og jeg synes nå de ble betraktelig mye bedre enn de første. 




Er dere enige?




Og hvis noen skulle lure: Bildene er lagt ut med tillatelse fra både mamma og pappa. 

1 kommentar: