søndag 3. april 2016

Halsa

Tettstedet Halsa ligger i Meløy kommune. Pappa var født og oppvokst på gården Slettan på Halsa. Da han og mamma giftet seg kjøpte de gården Moland, og der bodde vi da jeg ble født. Vi bodde der til jeg var 2 år, før vi flyttet sørover. 



Halsa har alltid vært plassen i mitt hjerte. Det er et lite tettsted, men har en vakker natur. Jeg tilbragte flere sommerferier her, gode ferieminner fra min barndom og oppvekst. Minner som ikke alltid kan forklares med ord, men som betyr mye for meg.

Somrene hos farmor Laura, som bodde i den lille stua på Slettan. Farmor var bare god og snill, hun visste ikke hva godt hun kunne gjøre for oss. Når jeg kommer til Slettan i dag, kan jeg fortsatt se henne for meg, der hun satt ved kjøkkenbordet med kaffekoppen. Med blomstret kjole og forkle. Hun strikket lester (ullsokker) til alle oss barnebarn. Hver jul fikk vi lester i gave. Når jeg var barn var ikke alltid lestene så spennende å få, det var mer spennende å se hva hun hadde lagt inni dem. 



Naturen på Halsa har alt. Havet rett utenfor, fjellene i bakgrunnen. Fjell med spisse fjelltopper som du finner bare i nord. Og med bare noen minutters kjøring til Svartisen. Men, bilder sier oftest mer enn ord, så her kan dere se hvordan det ser ut på Halsa. 











2 kommentarer:

  1. Så flott plass :) Fint med gode minner <3

    SvarSlett
  2. Gode barndomsminner fra et vakkert sted! Skjønner godt du lengter tilbake.
    Koselig at du byr på deg selv og deler!

    Klem fra Ingunndeler

    SvarSlett